Típustörténelem:
Renault4 Van (F4)
30 év több mint 8millió eladott autó.
1961 nyarán a Renault4 készen állt a bemutatásra. Az utolsó
4 CV július 6.-án kigördült a gyárkapun, hogy a következő
napon teret adjon 1400 embernek akik a gyártósorokat az
R4-es sorozatgyártására alakítják át. Október 4.-én a Párizsi
Motor Show-n került sor a nyilvános bemutatásra. A tervezésnél nagy hangsúlyt fektettek arra
hogy a világon bárhol, szélsőséges körülmények között is lehessen használni az autót. Először
használtak zárt folyadékhűtési rendszert, 5 ajtós karosszériát amelyek a mai napig széles körben
elterjedtek. Az első katalógusokban (1962) már öt különböző verzió található meg az új modellen
belül: R3 (1961-62) , R4 , R4L (deluxe verzió), R4L Super Comfort illetve az R4 300kg Van.
R4
R3
Nagyobb változtatás 1967-ben történt amikor átszabták az
orrát, az autó kinézetében ennél nagyobb változást még a
műanyagkorszak sem jelentett ami 1978-ban a GTL jelzésű
típussal érkezett meg. (ismét új hűtőrács, az ajtón műanyag
borítás illetve az eddig zsalugáteresen működő szelőző le
cserélése műanyagrácsra, műszerfal, stb) Legnagyobb
változás azonban az erőforrás: az eddig csak 845ccm autó ebben a típusban 1100ccm lett ami
34lóerőt jelent a korábbi 26helyett. Persze
készültek különböző változatok a piaci
igényeknek megfelelően (vagy nem). Közben
a furgon változat sem maradt ugyanaz 1976
-ban érkezett az F6 ami 20cm-vel hosszabb,
1.1 motorral is rendelhető stb.
Az autót nem csak Franciaországban,
hanem szlovéniában is gyártották.
A gyártás befejezése 1993 az utolsó
darabok sorszámozottak és Bye-bye
néven lettek eladva.
Renault 4 1978
Renault 4 1967
Bye-bye (1993)
5.000.000 Gyártott autó (1977)