Típustörténelem:   

  Renault4 Van (F4)

30 év több mint 8millió eladott autó.

1961 nyarán a Renault4 készen állt a bemutatásra. Az utolsó

4 CV  július 6.-án kigördült a gyárkapun, hogy a következő

napon teret adjon 1400 embernek akik a gyártósorokat  az

R4-es sorozatgyártására alakítják át. Október 4.-én a Párizsi

Motor Show-n  került sor a nyilvános bemutatásra. A tervezésnél nagy hangsúlyt fektettek arra

hogy a világon bárhol, szélsőséges körülmények között is lehessen használni az autót. Először

használtak zárt folyadékhűtési rendszert, 5 ajtós karosszériát amelyek a mai napig széles körben

elterjedtek. Az első katalógusokban (1962) már öt különböző verzió található meg az új modellen

belül: R3 (1961-62) , R4 , R4L (deluxe verzió), R4L Super Comfort illetve az R4 300kg Van.

 

 

 

 R4

  R3

 

 

 

 

Nagyobb változtatás 1967-ben történt amikor átszabták az

orrát, az autó kinézetében ennél nagyobb változást még a

műanyagkorszak sem jelentett ami 1978-ban a GTL jelzésű

típussal érkezett meg. (ismét új hűtőrács, az ajtón műanyag

borítás illetve az eddig zsalugáteresen működő szelőző le

cserélése műanyagrácsra, műszerfal, stb) Legnagyobb

változás azonban az erőforrás: az eddig csak 845ccm autó ebben a típusban 1100ccm lett ami

 34lóerőt jelent a korábbi 26helyett. Persze

készültek különböző változatok a piaci

igényeknek megfelelően (vagy nem). Közben

a furgon változat sem maradt ugyanaz  1976

-ban érkezett az F6 ami 20cm-vel hosszabb,

 1.1 motorral is rendelhető stb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az autót nem csak Franciaországban,

hanem szlovéniában is gyártották.

A gyártás befejezése 1993 az utolsó

darabok sorszámozottak és Bye-bye

néven lettek eladva.

 

 Renault 4 1978

 

 

 Renault 4 1967

 Bye-bye (1993)

 5.000.000 Gyártott autó (1977)